Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimedia support of the graph theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F03%3A00000596" target="_blank" >RIV/62690094:18450/03:00000596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimedia support of the graph theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Newly formed information society requires a modern approach to education. A lot of teachers use the information and communication technology as useful complement of their lectures. Visual presentations prepared with the aid of modern information and communication technology help to understand better all explained matters. Implementation of these presentations into the lectures makes them interesting, illustrative and understandable, and their location within the virtual study environment enables the students to get, to complete, to test and to deepen their knowledge. Teaching and learning the Graph Theory within the Graph Algorithms can be very interesting in this way. The possibility to describe the given situation using graph and the given task usinga colouring process enables visualization of the solution. The author of this article together with her student has been developing the helpful program called "Graphs" used as an important support of her lectures and by self-study of the

  • Název v anglickém jazyce

    Multimedia support of the graph theory

  • Popis výsledku anglicky

    Newly formed information society requires a modern approach to education. A lot of teachers use the information and communication technology as useful complement of their lectures. Visual presentations prepared with the aid of modern information and communication technology help to understand better all explained matters. Implementation of these presentations into the lectures makes them interesting, illustrative and understandable, and their location within the virtual study environment enables the students to get, to complete, to test and to deepen their knowledge. Teaching and learning the Graph Theory within the Graph Algorithms can be very interesting in this way. The possibility to describe the given situation using graph and the given task usinga colouring process enables visualization of the solution. The author of this article together with her student has been developing the helpful program called "Graphs" used as an important support of her lectures and by self-study of the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICTMT6

  • ISBN

    960-92384-0-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    239-243

  • Název nakladatele

    University of Thessaly

  • Místo vydání

    Volos

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku