Operation Reliability and Diagnostics of Combustion Engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476676" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Operation Reliability and Diagnostics of Combustion Engines
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the use of an information system for the reliability and diagnostics of combustion systems. It includes a theoretical analysis of relations and interconnection of failures of these systems, providing thus simple but sufficient data (type, rate, failure time distribution and operating mode). It deals in more detail with a correlation of simultaneous failures with the use of a multinonic model. The basic theory is reflected in an example, in which failure of plain bearings in a smallset of internal combustion engines (2 sets consisting of 7 engines in a laboratory and in routine operation) were studied and 11 fatigue mechanisms (adhesion, abrasion, erosion, fatigue, vibration, cavitations, mix of the above-mentioned mechanisms, peeling off bearing surface layers, corrosion, change of geometric shape and production, technology and assembly inaccuracies) where 35 basic diagnostic features of failures were discovered. Correlation analysis provided to find important rel
Název v anglickém jazyce
Operation Reliability and Diagnostics of Combustion Engines
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of an information system for the reliability and diagnostics of combustion systems. It includes a theoretical analysis of relations and interconnection of failures of these systems, providing thus simple but sufficient data (type, rate, failure time distribution and operating mode). It deals in more detail with a correlation of simultaneous failures with the use of a multinonic model. The basic theory is reflected in an example, in which failure of plain bearings in a smallset of internal combustion engines (2 sets consisting of 7 engines in a laboratory and in routine operation) were studied and 11 fatigue mechanisms (adhesion, abrasion, erosion, fatigue, vibration, cavitations, mix of the above-mentioned mechanisms, peeling off bearing surface layers, corrosion, change of geometric shape and production, technology and assembly inaccuracies) where 35 basic diagnostic features of failures were discovered. Correlation analysis provided to find important rel
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2012
ISBN
978-80-86786-34-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
ČVUT FS Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Roztoky u Praha
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—