Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT Education Should Be Started in Time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476828" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476828 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/12:43915974

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT Education Should Be Started in Time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a problem of the optimal time and way to gain basic education in Information and Communication Technologies (ICT). The starting point of the article is a hypothesis that the age interval from 12 to 15 is a crucial period for the acquisition of basic knowledge and skills in this field. This age interval corresponds with the upper level of basic schools in the Czech Republic. Firstly, the definition of the informatics profile is stated and its description is formulated. After this first theoretical part, the authors proceed to a specific situation in a selected basic school and present the results of a questionnaire survey. The respondents gained their basic ICT education in the age interval from 12 to 15.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Education Should Be Started in Time

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a problem of the optimal time and way to gain basic education in Information and Communication Technologies (ICT). The starting point of the article is a hypothesis that the age interval from 12 to 15 is a crucial period for the acquisition of basic knowledge and skills in this field. This age interval corresponds with the upper level of basic schools in the Czech Republic. Firstly, the definition of the informatics profile is stated and its description is formulated. After this first theoretical part, the authors proceed to a specific situation in a selected basic school and present the results of a questionnaire survey. The respondents gained their basic ICT education in the age interval from 12 to 15.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings

  • ISBN

    978-80-7464-135-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    89-94

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku