ICT Education Should Be Started in Time
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00476828" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00476828 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/12:43915974
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ICT Education Should Be Started in Time
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a problem of the optimal time and way to gain basic education in Information and Communication Technologies (ICT). The starting point of the article is a hypothesis that the age interval from 12 to 15 is a crucial period for the acquisition of basic knowledge and skills in this field. This age interval corresponds with the upper level of basic schools in the Czech Republic. Firstly, the definition of the informatics profile is stated and its description is formulated. After this first theoretical part, the authors proceed to a specific situation in a selected basic school and present the results of a questionnaire survey. The respondents gained their basic ICT education in the age interval from 12 to 15.
Název v anglickém jazyce
ICT Education Should Be Started in Time
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a problem of the optimal time and way to gain basic education in Information and Communication Technologies (ICT). The starting point of the article is a hypothesis that the age interval from 12 to 15 is a crucial period for the acquisition of basic knowledge and skills in this field. This age interval corresponds with the upper level of basic schools in the Czech Republic. Firstly, the definition of the informatics profile is stated and its description is formulated. After this first theoretical part, the authors proceed to a specific situation in a selected basic school and present the results of a questionnaire survey. The respondents gained their basic ICT education in the age interval from 12 to 15.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
ISBN
978-80-7464-135-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
89-94
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—