Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematická interpretace lidského činitele v letectví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00477142" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00477142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematická interpretace lidského činitele v letectví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek naznačuje metody a možnosti matematického popisu chování člověka při řízení stroje - letadla. Za pomoci leteckého simulátoru poukazuje na možný způsob měření odezvy pilota s následným zpracováním a vyhodnocením naměřených dat. Historicky popsal možné vlastnosti chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer [1] a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i matematické modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical interpretation of human factors in aviation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper gives an indication of methods and possibilities in mathematical description of human behavior in the machine - aircraft control. With the help of the flight simulator the paper shows a possible way in measuring the pilot response with subsequent processing and evaluation of measured data. Historically, the possible human behavior characteristics in the shape of transfer function were described by American scientist McRuer [1], which tried to find out the relevant physiological interpretationof time constants. At present time with the significant developments in computing and especially simulation techniques it is possible relatively credible to verify all potential opinions, approaches and mathematical models. The clear aim is to describe the human behavior in the machine control including aircraft, and try to significantly reduce the impact of human factors in the aircraft flight control.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Měření, diagnostika, spolehlivost palubních soustav letadel

  • ISBN

    978-80-7231-893-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    79 - 89

  • Název nakladatele

    Univerzita Obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku