Možnosti matematické analýzy lidského činitele při řízení letu letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00478621" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00478621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti matematické analýzy lidského činitele při řízení letu letadla
Popis výsledku v původním jazyce
Článek shrnuje víceleté období, kdy se autor a částečně i jeho doktorandi zabývají možnostmi matematického popisu chování člověka při řízení stroje. Historicky popsal možné vlastnostmi v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najítk odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of mathematical analysis of human factors in flight control process
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes a few years of research work in which the author and his PhD students are dealing with possibilities of mathematical description of a human?s behavior when flying an aircraft. Historically the American scientist McRuer described possible human characteristic in the shape of transfer function. McRuer tried to find out the physiological interpretation of time constants in transfer functions. The present considerable developments in computing especially in simulation techniques allow plausibly verify all possible opinions, approaches and human models. Unequivocal goal is to describe human behavior in machine control process and try to reduce the impact of human factors in flight control process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník mezinárodní konference ?Nové trendy v civilním letectví 2012?
ISBN
978-80-248-2826-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Název nakladatele
VŠB - TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
VŠB - TU Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—