Mathematical analysis of human factors using experimental parameter identification of human behaviour model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496340" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496340 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical analysis of human factors using experimental parameter identification of human behaviour model
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the results of measured pilot response to a sudden parameter change while flying an aircraft. Historically, the American scientists McRuer and Krendel tried to describe all possible characteristics of a human behaviour model using transfer functions and time constants by applying them to physiological human behaviour. Authors analysed those models and used analytical model of human behaviour based on the basic elements of automated regulation. With the fast advancements in technology, especially in simulation technology, it is easy to verify practically all theoretical suggestions, approaches and models [1]. The aim of this verification is to imitate human behaviour while controlling a machine ? including an aircraft ? and to reduce the influence of human error while flying an aircraft. All the tests described were conducted on a Cessna 152 flight simulator, at the University of Hertfordshire, Hatfield. Students of Aviation Studies, with several tens of flight hour
Název v anglickém jazyce
Mathematical analysis of human factors using experimental parameter identification of human behaviour model
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the results of measured pilot response to a sudden parameter change while flying an aircraft. Historically, the American scientists McRuer and Krendel tried to describe all possible characteristics of a human behaviour model using transfer functions and time constants by applying them to physiological human behaviour. Authors analysed those models and used analytical model of human behaviour based on the basic elements of automated regulation. With the fast advancements in technology, especially in simulation technology, it is easy to verify practically all theoretical suggestions, approaches and models [1]. The aim of this verification is to imitate human behaviour while controlling a machine ? including an aircraft ? and to reduce the influence of human error while flying an aircraft. All the tests described were conducted on a Cessna 152 flight simulator, at the University of Hertfordshire, Hatfield. Students of Aviation Studies, with several tens of flight hour
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Intelligent Systems
ISSN
1472-8915
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2, June 2013
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—