Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498943" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00498943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu
Popis výsledku v původním jazyce
Disertační práce pojednává o výsledcích měření reakce pilota, potažmo autopilota při řízení letu letoun na náhlou změnu řízeného parametru. Historicky popsal možné vlastnosti modelu chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. Já jsem tedy tento přístup analyzoval a zformuloval analytický model chování člověka ze základních prvků automatické regulace. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla. Na základě znalostí matematického popisu chování člověka při řízení stroje a matematického popisu dynamiky letadla byly sestaveny simulační schémata v prostředí Simulink a provedena analýza změn časových konstant modelu chován
Název v anglickém jazyce
Analysis of an mechatronic system pilot - airplane - autopilot in terms of automatic flight control systems
Popis výsledku anglicky
This dissertation thesis discusses the results of measured pilot or autopilot response to a sudden parameter change while flying an aircraft. Historically, the American scientists McRuer and Krendel tried to describe all possible characteristics of a human behaviour model using transfer functions and time constants by applying them to physiological human behaviour. Author analysed those models and used analytical model of human behaviour based on the basic elements of automated regulation. With the fastadvancements in technology, especially in simulation technology, it is easy to verify practically all theoretical suggestions, approaches and models. The aim of this verification is to imitate human behaviour while controlling a machine ? including an aircraft ? and to reduce the influence of human error while flying an aircraft. Based on this mathematical identification and a mathematical description of aircraft dynamics, a simulation scheme was built in the Simulink? environment. Subs
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů