Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498943" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00498943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Disertační práce pojednává o výsledcích měření reakce pilota, potažmo autopilota při řízení letu letoun na náhlou změnu řízeného parametru. Historicky popsal možné vlastnosti modelu chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. Já jsem tedy tento přístup analyzoval a zformuloval analytický model chování člověka ze základních prvků automatické regulace. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla. Na základě znalostí matematického popisu chování člověka při řízení stroje a matematického popisu dynamiky letadla byly sestaveny simulační schémata v prostředí Simulink a provedena analýza změn časových konstant modelu chován

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of an mechatronic system pilot - airplane - autopilot in terms of automatic flight control systems

  • Popis výsledku anglicky

    This dissertation thesis discusses the results of measured pilot or autopilot response to a sudden parameter change while flying an aircraft. Historically, the American scientists McRuer and Krendel tried to describe all possible characteristics of a human behaviour model using transfer functions and time constants by applying them to physiological human behaviour. Author analysed those models and used analytical model of human behaviour based on the basic elements of automated regulation. With the fastadvancements in technology, especially in simulation technology, it is easy to verify practically all theoretical suggestions, approaches and models. The aim of this verification is to imitate human behaviour while controlling a machine ? including an aircraft ? and to reduce the influence of human error while flying an aircraft. Based on this mathematical identification and a mathematical description of aircraft dynamics, a simulation scheme was built in the Simulink? environment. Subs

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů