Concept of experimental EHAS power pack design
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00477357" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00477357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept of experimental EHAS power pack design
Popis výsledku v původním jazyce
EHAS (Electro Hydrostatic Actuation System) is progressive technology used in the design of advanced aircraft hydraulic systems. This paper describes the design process of an experimental EHAS power pack, which is suitable for already built fourth generation inherently unstable combat aircraft. The power pack is going to be modified to fit in available commercial parts uncertified for aviation, for instance power relays, ultra capacitor cells, control blocks, sensors, etc. Still, relevant results for anoptimal power ratio between the power source, EAU[7] (Electronic Accumulator Unit), and the hydraulic accumulator determination are expected. Due to better energy distribution control, it will be possible to set the power pack to several operation modes, such as economic, normal, high performance and emergency modes. It is intended to perform series of measurements to make clear if several power pack operation modes are as beneficial as expected. Verification of the EAU capabilities is
Název v anglickém jazyce
Concept of experimental EHAS power pack design
Popis výsledku anglicky
EHAS (Electro Hydrostatic Actuation System) is progressive technology used in the design of advanced aircraft hydraulic systems. This paper describes the design process of an experimental EHAS power pack, which is suitable for already built fourth generation inherently unstable combat aircraft. The power pack is going to be modified to fit in available commercial parts uncertified for aviation, for instance power relays, ultra capacitor cells, control blocks, sensors, etc. Still, relevant results for anoptimal power ratio between the power source, EAU[7] (Electronic Accumulator Unit), and the hydraulic accumulator determination are expected. Due to better energy distribution control, it will be possible to set the power pack to several operation modes, such as economic, normal, high performance and emergency modes. It is intended to perform series of measurements to make clear if several power pack operation modes are as beneficial as expected. Verification of the EAU capabilities is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference on Electrical Systems for Aircraft, Railway and Ship Propulsion ESARS 2012
ISBN
978-1-4673-1370-4
ISSN
2165-9400
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
University of Bologna
Místo vydání
Bologna
Místo konání akce
Bologna
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—