Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contribution to Rolling Bearing Reliability Modeling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00483842" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00483842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution to Rolling Bearing Reliability Modeling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rolling bearings are usually considered to be non-repaired items the reliability of which is characterized by mean time to failure, or so called basic rating life. Reliability describes these parameters well in case the bearings are used in operation upto the very time the failure occurs, or during the time corresponding with basic rating life. In case of railway applications the bearings are often used in large groups and are preventively replaced after much shorter operating time as compared with their basic rating life. In the article there is a model which enables us to describe the bearings reliability in this specific case and to specify a number of failures which might be expected from a group of bearings during operating time, or to determinemean operating time between failures of bearings.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution to Rolling Bearing Reliability Modeling

  • Popis výsledku anglicky

    Rolling bearings are usually considered to be non-repaired items the reliability of which is characterized by mean time to failure, or so called basic rating life. Reliability describes these parameters well in case the bearings are used in operation upto the very time the failure occurs, or during the time corresponding with basic rating life. In case of railway applications the bearings are often used in large groups and are preventively replaced after much shorter operating time as compared with their basic rating life. In the article there is a model which enables us to describe the bearings reliability in this specific case and to specify a number of failures which might be expected from a group of bearings during operating time, or to determinemean operating time between failures of bearings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Mechanics and Materials, Volume: 110-116

  • ISBN

    978-3-03785-262-0

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2497-2503

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publication

  • Místo vydání

    Zurich

  • Místo konání akce

    Bangkok

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000303370301148