IMPACT OF VEGETATION ON CROSS-COUNTRY MOVEMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00493711" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00493711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IMPACT OF VEGETATION ON CROSS-COUNTRY MOVEMENT
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this paper is to identify the main vegetation factor in terrain, which are important for the transportation analyses and cartographic visualization, especially for the rescue operations management during the crises situations and disasters such as fires, storm, earthquakes, when we cannot use road net for transportation. Both of the vegetation parameters and technical vehicles parameters are important for the cross-country movement analyses procedures focussed on the shortest, fastest, or securest path in terrain finding and displaying. The main goal of this paper is the determination od the vehicle driving through a forest. In this paper are included the results of the cross-country mobility analyses using mathematical methods. There werelaboratory and terrain testes and measurement provided in the reserch to verify that methods. For the tests we used the basic rescue (wheel and tracked) vehicles and common ArcGIS software (icluded CCM extension) for the evaluation and ca
Název v anglickém jazyce
IMPACT OF VEGETATION ON CROSS-COUNTRY MOVEMENT
Popis výsledku anglicky
The goal of this paper is to identify the main vegetation factor in terrain, which are important for the transportation analyses and cartographic visualization, especially for the rescue operations management during the crises situations and disasters such as fires, storm, earthquakes, when we cannot use road net for transportation. Both of the vegetation parameters and technical vehicles parameters are important for the cross-country movement analyses procedures focussed on the shortest, fastest, or securest path in terrain finding and displaying. The main goal of this paper is the determination od the vehicle driving through a forest. In this paper are included the results of the cross-country mobility analyses using mathematical methods. There werelaboratory and terrain testes and measurement provided in the reserch to verify that methods. For the tests we used the basic rescue (wheel and tracked) vehicles and common ArcGIS software (icluded CCM extension) for the evaluation and ca
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference in Military Technology Proceeding, ICMT 2013
ISBN
978-80-7231-917-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1445-1451
Název nakladatele
University of Defence
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—