Investigation of aircraft maneuverability by modelling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496154" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of aircraft maneuverability by modelling
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with determining of aircraft performance characteristics by flight path modeling. Calculation is realized by numerical integration of equations of motion, non-linear differential equations of first order. A numerical calculation is aimedto determine a flight trajectory of general unstable maneuver by universal model describing flight parameters in phase space. A mathematical model is controlled by parameters of control. Control laws are determined to simulate maneuver as close to real maneuver as is possible. An aircraft is described in model by its weight, aerodynamic and powerplant characteristics. A specification of flight parameters and flight path for given maneuver is possible by reduction of phase coordinates and by determiningof control laws. Results of two different tasks are included to clarify modeling method. The International Standard Atmosphere is respected. An aircraft is replaced with a mass point, what simplifies numerical model by ensuring relevant r
Název v anglickém jazyce
Investigation of aircraft maneuverability by modelling
Popis výsledku anglicky
The paper deals with determining of aircraft performance characteristics by flight path modeling. Calculation is realized by numerical integration of equations of motion, non-linear differential equations of first order. A numerical calculation is aimedto determine a flight trajectory of general unstable maneuver by universal model describing flight parameters in phase space. A mathematical model is controlled by parameters of control. Control laws are determined to simulate maneuver as close to real maneuver as is possible. An aircraft is described in model by its weight, aerodynamic and powerplant characteristics. A specification of flight parameters and flight path for given maneuver is possible by reduction of phase coordinates and by determiningof control laws. Results of two different tasks are included to clarify modeling method. The International Standard Atmosphere is respected. An aircraft is replaced with a mass point, what simplifies numerical model by ensuring relevant r
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Investigation of aircraft maneuverability by modelling
ISBN
978-80-553-1416-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
130-135
Název nakladatele
Technicka univerzita v Kosiciach Letecka fakulta
Místo vydání
Technicka univerzita v Košiciach Letecka fakulta
Místo konání akce
Herlany 25.-26.4.2013
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—