Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of aircraft maneuverability by modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496154" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of aircraft maneuverability by modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with determining of aircraft performance characteristics by flight path modeling. Calculation is realized by numerical integration of equations of motion, non-linear differential equations of first order. A numerical calculation is aimedto determine a flight trajectory of general unstable maneuver by universal model describing flight parameters in phase space. A mathematical model is controlled by parameters of control. Control laws are determined to simulate maneuver as close to real maneuver as is possible. An aircraft is described in model by its weight, aerodynamic and powerplant characteristics. A specification of flight parameters and flight path for given maneuver is possible by reduction of phase coordinates and by determiningof control laws. Results of two different tasks are included to clarify modeling method. The International Standard Atmosphere is respected. An aircraft is replaced with a mass point, what simplifies numerical model by ensuring relevant r

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of aircraft maneuverability by modelling

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with determining of aircraft performance characteristics by flight path modeling. Calculation is realized by numerical integration of equations of motion, non-linear differential equations of first order. A numerical calculation is aimedto determine a flight trajectory of general unstable maneuver by universal model describing flight parameters in phase space. A mathematical model is controlled by parameters of control. Control laws are determined to simulate maneuver as close to real maneuver as is possible. An aircraft is described in model by its weight, aerodynamic and powerplant characteristics. A specification of flight parameters and flight path for given maneuver is possible by reduction of phase coordinates and by determiningof control laws. Results of two different tasks are included to clarify modeling method. The International Standard Atmosphere is respected. An aircraft is replaced with a mass point, what simplifies numerical model by ensuring relevant r

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Investigation of aircraft maneuverability by modelling

  • ISBN

    978-80-553-1416-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    130-135

  • Název nakladatele

    Technicka univerzita v Kosiciach Letecka fakulta

  • Místo vydání

    Technicka univerzita v Košiciach Letecka fakulta

  • Místo konání akce

    Herlany 25.-26.4.2013

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku