Numerical modelling of flight maneuver
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496158" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical modelling of flight maneuver
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with modeling of aircraft movement to determine flight performance even in unstable flight. The solution is based on the numerical integration of the equations of motion. Actual mathematical model assumes knowledge of the aerodynamic characteristics of the aircraft that could be given, depending on availability of materials, either as lift-drag polar or lift-drag polar with lift curve, or lift-drag polar with lift and moment curves. First two models consider plane as mass point. In thesecases the model is controlled by so-called control parameters. The third model is extended of respecting moment curve and it is controlled not only by control parameters but also by elevator deflection. Respecting of the moment curve in the last model allows introducing gravity center location. The use of modeling method is demonstrated on two examples, sharp level turn modeling and modeling of a range.
Název v anglickém jazyce
Numerical modelling of flight maneuver
Popis výsledku anglicky
The paper deals with modeling of aircraft movement to determine flight performance even in unstable flight. The solution is based on the numerical integration of the equations of motion. Actual mathematical model assumes knowledge of the aerodynamic characteristics of the aircraft that could be given, depending on availability of materials, either as lift-drag polar or lift-drag polar with lift curve, or lift-drag polar with lift and moment curves. First two models consider plane as mass point. In thesecases the model is controlled by so-called control parameters. The third model is extended of respecting moment curve and it is controlled not only by control parameters but also by elevator deflection. Respecting of the moment curve in the last model allows introducing gravity center location. The use of modeling method is demonstrated on two examples, sharp level turn modeling and modeling of a range.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International conference on military technologies 2013
ISBN
978-80-7231-918-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
763-770
Název nakladatele
University of Defence, Brno, Fakulta vojenskych technologii
Místo vydání
University of Defence, Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—