Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical modelling of flight maneuver

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496158" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical modelling of flight maneuver

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with modeling of aircraft movement to determine flight performance even in unstable flight. The solution is based on the numerical integration of the equations of motion. Actual mathematical model assumes knowledge of the aerodynamic characteristics of the aircraft that could be given, depending on availability of materials, either as lift-drag polar or lift-drag polar with lift curve, or lift-drag polar with lift and moment curves. First two models consider plane as mass point. In thesecases the model is controlled by so-called control parameters. The third model is extended of respecting moment curve and it is controlled not only by control parameters but also by elevator deflection. Respecting of the moment curve in the last model allows introducing gravity center location. The use of modeling method is demonstrated on two examples, sharp level turn modeling and modeling of a range.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modelling of flight maneuver

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with modeling of aircraft movement to determine flight performance even in unstable flight. The solution is based on the numerical integration of the equations of motion. Actual mathematical model assumes knowledge of the aerodynamic characteristics of the aircraft that could be given, depending on availability of materials, either as lift-drag polar or lift-drag polar with lift curve, or lift-drag polar with lift and moment curves. First two models consider plane as mass point. In thesecases the model is controlled by so-called control parameters. The third model is extended of respecting moment curve and it is controlled not only by control parameters but also by elevator deflection. Respecting of the moment curve in the last model allows introducing gravity center location. The use of modeling method is demonstrated on two examples, sharp level turn modeling and modeling of a range.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on military technologies 2013

  • ISBN

    978-80-7231-918-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    763-770

  • Název nakladatele

    University of Defence, Brno, Fakulta vojenskych technologii

  • Místo vydání

    University of Defence, Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku