Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPROACH TO TEACHING INFORMATION SYSTEMS ? ONE YEAR AFTER

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496391" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496391 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/13:43870839

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPROACH TO TEACHING INFORMATION SYSTEMS ? ONE YEAR AFTER

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes an approach to teaching the foundations of information systems development. It presents the content and structure of the 'Information Management? course for business oriented students of graduate studies. As a theoretical approach,the structured methodology for information systems development is applied. The students produce an entity-relationship diagram, functional scheme, data dictionary, relational data model and the result is created in the Microsoft Access database management system. For the successful completion of the course, the students could select their option from a scale; the majority of students chose the lowest grade. Research on the students? attitude to the course and their views on its importance was carried out using a questionnaire survey.

  • Název v anglickém jazyce

    APPROACH TO TEACHING INFORMATION SYSTEMS ? ONE YEAR AFTER

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes an approach to teaching the foundations of information systems development. It presents the content and structure of the 'Information Management? course for business oriented students of graduate studies. As a theoretical approach,the structured methodology for information systems development is applied. The students produce an entity-relationship diagram, functional scheme, data dictionary, relational data model and the result is created in the Microsoft Access database management system. For the successful completion of the course, the students could select their option from a scale; the majority of students chose the lowest grade. Research on the students? attitude to the course and their views on its importance was carried out using a questionnaire survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-324-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    66-75

  • Název nakladatele

    University of Ostrava, Pedagogical Faculty

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov p. Radhoštěm

  • Datum konání akce

    10. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku