APPROACH TO TEACHING INFORMATION SYSTEMS ? ONE YEAR AFTER
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496391" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496391 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28120/13:43870839
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
APPROACH TO TEACHING INFORMATION SYSTEMS ? ONE YEAR AFTER
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes an approach to teaching the foundations of information systems development. It presents the content and structure of the 'Information Management? course for business oriented students of graduate studies. As a theoretical approach,the structured methodology for information systems development is applied. The students produce an entity-relationship diagram, functional scheme, data dictionary, relational data model and the result is created in the Microsoft Access database management system. For the successful completion of the course, the students could select their option from a scale; the majority of students chose the lowest grade. Research on the students? attitude to the course and their views on its importance was carried out using a questionnaire survey.
Název v anglickém jazyce
APPROACH TO TEACHING INFORMATION SYSTEMS ? ONE YEAR AFTER
Popis výsledku anglicky
The article describes an approach to teaching the foundations of information systems development. It presents the content and structure of the 'Information Management? course for business oriented students of graduate studies. As a theoretical approach,the structured methodology for information systems development is applied. The students produce an entity-relationship diagram, functional scheme, data dictionary, relational data model and the result is created in the Microsoft Access database management system. For the successful completion of the course, the students could select their option from a scale; the majority of students chose the lowest grade. Research on the students? attitude to the course and their views on its importance was carried out using a questionnaire survey.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-324-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
66-75
Název nakladatele
University of Ostrava, Pedagogical Faculty
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov p. Radhoštěm
Datum konání akce
10. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—