Reliability Allocation for a System with Complex Redundancy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496981" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Allocation for a System with Complex Redundancy
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the possibilities of allocating reliability requirements for a system using complex redundancy. It means system consists of a few identical subsystems and for its common function it is quite enough if only certain part of these subsystems operates. The subsystems not operating at a certain moment serve as redundancy in case that the subsystems which are operating fail. All the system, however, is not a trivial parallel structure, because if the system is to work properly, always more than one subsystem should operate and the subsystems can operate only in configurations set in advance. Practical application of the suggested method of reliability allocation is demonstrated for a pantograph system of a high-speed train. In order to provide the proper function of the system, the minimum number of operating pantographs in pre-set configurations providing safe current collection has to be always available. Using some pantograph configurations (e.g. two pantographs being
Název v anglickém jazyce
Reliability Allocation for a System with Complex Redundancy
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of allocating reliability requirements for a system using complex redundancy. It means system consists of a few identical subsystems and for its common function it is quite enough if only certain part of these subsystems operates. The subsystems not operating at a certain moment serve as redundancy in case that the subsystems which are operating fail. All the system, however, is not a trivial parallel structure, because if the system is to work properly, always more than one subsystem should operate and the subsystems can operate only in configurations set in advance. Practical application of the suggested method of reliability allocation is demonstrated for a pantograph system of a high-speed train. In order to provide the proper function of the system, the minimum number of operating pantographs in pre-set configurations providing safe current collection has to be always available. Using some pantograph configurations (e.g. two pantographs being
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Mechanics and Materials, Vol. 436
ISBN
978-3-03785-898-1
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
505-510
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Zurich
Místo konání akce
Bucharest
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—