Reliability allocation for pantograph system of high-speed train
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496999" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability allocation for pantograph system of high-speed train
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the possibilities of allocating reliability requirements for the pantograph system of a high-speed train. In order to provide the proper function of the system, the minimum number of operating pantographs in pre-set configurations providing safe current collection has to be always available. Using some pantograph configurations (e.g. two pantographs being one after another very closely) is in fact not possible for safety reasons. The article presents the procedure of reliability allocation for this specific system. Suggested method is based on a truth table application. The practical use of the method is demonstrated while allocating reliability to a train set with four pantographs.
Název v anglickém jazyce
Reliability allocation for pantograph system of high-speed train
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of allocating reliability requirements for the pantograph system of a high-speed train. In order to provide the proper function of the system, the minimum number of operating pantographs in pre-set configurations providing safe current collection has to be always available. Using some pantograph configurations (e.g. two pantographs being one after another very closely) is in fact not possible for safety reasons. The article presents the procedure of reliability allocation for this specific system. Suggested method is based on a truth table application. The practical use of the method is demonstrated while allocating reliability to a train set with four pantographs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means - Proceedings of the International Conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
9-12
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas, Litva
Místo konání akce
Kaunas, Litva
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—