Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability allocation for pantograph system of high-speed train

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496999" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability allocation for pantograph system of high-speed train

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the possibilities of allocating reliability requirements for the pantograph system of a high-speed train. In order to provide the proper function of the system, the minimum number of operating pantographs in pre-set configurations providing safe current collection has to be always available. Using some pantograph configurations (e.g. two pantographs being one after another very closely) is in fact not possible for safety reasons. The article presents the procedure of reliability allocation for this specific system. Suggested method is based on a truth table application. The practical use of the method is demonstrated while allocating reliability to a train set with four pantographs.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability allocation for pantograph system of high-speed train

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the possibilities of allocating reliability requirements for the pantograph system of a high-speed train. In order to provide the proper function of the system, the minimum number of operating pantographs in pre-set configurations providing safe current collection has to be always available. Using some pantograph configurations (e.g. two pantographs being one after another very closely) is in fact not possible for safety reasons. The article presents the procedure of reliability allocation for this specific system. Suggested method is based on a truth table application. The practical use of the method is demonstrated while allocating reliability to a train set with four pantographs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means - Proceedings of the International Conference

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    9-12

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas, Litva

  • Místo konání akce

    Kaunas, Litva

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku