Využití simulace dynamiky pohybu článku vozidlového pásu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00523199" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00523199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití simulace dynamiky pohybu článku vozidlového pásu
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem článku je popis matematického modelu podvozku pásového vozidla a popis provedení výpočtů, získání výsledků a možné využití simulačních výpočtů dynamického chování článku pásu jako části podvozku. Simulační výpočty jsou prováděny pomocí výpočetního systému MSC.ADAMS.AVT. Článek dále popisuje sestavení souboru konstrukčních parametrů a provozního nastavení podvozku, jejichž změny mají vliv na změnu směrové stability vozidla při jízdě vysokou rychlostí. Jsou zde také kvantifikovány vlivy změn jednotlivých konstrukčních parametrů. Dále jsou zde uvedeny aproximační rovnice rychlostí a zrychlení částí podvozku. V závěru je popsána optimalizace návrhu konstrukčních změn částí podvozku, nebo jeho provozního nastavení, vedoucí ke zlepšení směrové stability vozidla a současnému zvýšení jeho maximální rychlosti.
Název v anglickém jazyce
Usage of Simulation of Dynamic Track Link Motion
Popis výsledku anglicky
The article describes possible design of vehicle track computational model and mainly results of one testing of dynamic loading simulation of the track and their usage . The computational model is designed for computational simulating system MSC. ADAMS,AVT. The possibilities of research results usage are described in the article mainly. Results of simulation calculations were used for design value of make up file of vehicle chassis parts or his operating setting. The possibility of usage of results simulation to verification of mathematics model is third possibility of usage results simulation calculations. The optimalization of influence changes of several design value together is fourth possibility of usage of results simulation calculations. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by the way of improvement of track vehicle course stability and increasing of maximal speed at the same time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2014
ISBN
978-80-7414-749-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
FVTM Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, Karedra strojů a mechaniky
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
8. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—