Simulation of vehicle track running
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00494000" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00494000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of vehicle track running
Popis výsledku v původním jazyce
The contents of article describes design of the vehicle track computational model and example of testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of track vehicle course stability. The contens of article is focused to usage of simulating countings.The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further research possibilities and potential are presented also
Název v anglickém jazyce
Simulation of vehicle track running
Popis výsledku anglicky
The contents of article describes design of the vehicle track computational model and example of testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of track vehicle course stability. The contens of article is focused to usage of simulating countings.The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further research possibilities and potential are presented also
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2013
ISBN
978-80-87012-46-8
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
220-227
Název nakladatele
Ústav termomechaniky akademie věd České republiky
Místo vydání
Svratka, Česká republika
Místo konání akce
Svratka, Česká republika
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—