Počítačová simulace pohybu vozidlového pásu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00499904" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00499904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačová simulace pohybu vozidlového pásu
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem předkládaného článku je popis matematického modelu korby a podvozku pásového vozidla, dále popis provedení simulačních výpočtů dynamického chování článku pásu jako části podvozku a uvedení možností využití výsledků těchto výpočtů. Simulační výpočty jsou prováděny pomocí výpočetního systému MSC.ADAMS.AVT. Článek popisuje sestavení souboru konstrukčních parametrů a provozního nastavení podvozku, jejichž změny mají vliv na změnu směrové stability vozidla při jízdě vysokou rychlostí. Jsou zde také kvantifikovány vlivy změn jednotlivých konstrukčních parametrů. Dále jsou zde uvedeny možnosti využití výsledků simulačních výpočtů pro sestavení aproximačních rovnic rychlostí a zrychlení částí podvozku a pro verifikaci matematického modelu. V závěru jeuvedena možná cesta dosažení konečného cíle prováděných simulačních výpočtů provedením návrhu konstrukčních změn částí podvozku, nebo jeho provozního nastavení. Optimalizovaná kombinace konstrukčních změn částí podvozku, nebo jeho provozn
Název v anglickém jazyce
Computer simulation of vehicle track link motion
Popis výsledku anglicky
The article describes possible design of vehicle track computational model and results of one testing step of dynamic loading simulation of the track. The computational model is designed for computational simulating system MSC. ADAMS, AVT and it is builtfrom two basic parts. The first one is represented by geometrical part, while the second one by contact computational part of the model. The mathematical model consists of all parts of real vehicle undercarriage design. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The computing result sample comes out as one ofmany possible cases. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the reaction forces of supporting wheels. Further research possibilities and potential are also presented. The possibilities of research resul
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Svazek periodika
Září 2013
Číslo periodika v rámci svazku
číslo 3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
151-157
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—