Vehicle Track Loading Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00449819" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00449819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle Track Loading Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The topic describes design of the vehicle track computational model and testing procedure of the track dynamic loading simulation. The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part, while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the demanded torque changes ofdriving sprocket. Further research possibilities and potential are presented also.
Název v anglickém jazyce
Vehicle Track Loading Simulation
Popis výsledku anglicky
The topic describes design of the vehicle track computational model and testing procedure of the track dynamic loading simulation. The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part, while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the demanded torque changes ofdriving sprocket. Further research possibilities and potential are presented also.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering
ISSN
0277-786X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8349
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SG - Singapurská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—