Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DYNAMIC LOADING OF VEHICLE TRACK SIMULATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU102813" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU102813 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/11:00493886

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DYNAMIC LOADING OF VEHICLE TRACK SIMULATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes design of vehicle track computation model and basic testing step of dynamic loading simulation of the track. The model is built for computational simulating system MSC. ADAMS, TVT. Computational model intended for MSC computationalsystem is built from geometrical and contact computational part. The aim of the simulating calculation is the determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters (curve track geometry or track preloading) on changes of examined qualities of the vehicle track link (reaction force against motion, minimal track link speed and medium track speed). The results of simulating calculations are given by using of mentioned model. The full model consists of all parts of real vehicleundercarriage design. The computing result sample comes out as one of many possible cases. The influence of changes of all parameters on the needed torque changes of driving sprocket is displayed in the article. Further research plans ar

  • Název v anglickém jazyce

    DYNAMIC LOADING OF VEHICLE TRACK SIMULATION

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes design of vehicle track computation model and basic testing step of dynamic loading simulation of the track. The model is built for computational simulating system MSC. ADAMS, TVT. Computational model intended for MSC computationalsystem is built from geometrical and contact computational part. The aim of the simulating calculation is the determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters (curve track geometry or track preloading) on changes of examined qualities of the vehicle track link (reaction force against motion, minimal track link speed and medium track speed). The results of simulating calculations are given by using of mentioned model. The full model consists of all parts of real vehicleundercarriage design. The computing result sample comes out as one of many possible cases. The influence of changes of all parameters on the needed torque changes of driving sprocket is displayed in the article. Further research plans ar

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2011, 17th International conference may 9-12, 2011, Svratka, Czech republic

  • ISBN

    978-80-87012-33-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    227-230

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000313492700050