DYNAMIC LOADING OF VEHICLE TRACK SIMULATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU102813" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU102813 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60162694:G43__/11:00493886
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DYNAMIC LOADING OF VEHICLE TRACK SIMULATION
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes design of vehicle track computation model and basic testing step of dynamic loading simulation of the track. The model is built for computational simulating system MSC. ADAMS, TVT. Computational model intended for MSC computationalsystem is built from geometrical and contact computational part. The aim of the simulating calculation is the determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters (curve track geometry or track preloading) on changes of examined qualities of the vehicle track link (reaction force against motion, minimal track link speed and medium track speed). The results of simulating calculations are given by using of mentioned model. The full model consists of all parts of real vehicleundercarriage design. The computing result sample comes out as one of many possible cases. The influence of changes of all parameters on the needed torque changes of driving sprocket is displayed in the article. Further research plans ar
Název v anglickém jazyce
DYNAMIC LOADING OF VEHICLE TRACK SIMULATION
Popis výsledku anglicky
The article describes design of vehicle track computation model and basic testing step of dynamic loading simulation of the track. The model is built for computational simulating system MSC. ADAMS, TVT. Computational model intended for MSC computationalsystem is built from geometrical and contact computational part. The aim of the simulating calculation is the determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters (curve track geometry or track preloading) on changes of examined qualities of the vehicle track link (reaction force against motion, minimal track link speed and medium track speed). The results of simulating calculations are given by using of mentioned model. The full model consists of all parts of real vehicleundercarriage design. The computing result sample comes out as one of many possible cases. The influence of changes of all parameters on the needed torque changes of driving sprocket is displayed in the article. Further research plans ar
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2011, 17th International conference may 9-12, 2011, Svratka, Czech republic
ISBN
978-80-87012-33-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
227-230
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
9. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000313492700050