Simulation of vehicle track dynamic loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00494005" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00494005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of vehicle track dynamic loading
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes possible design of the vehicle track computational model and basic testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by improvement of track vehiclecourse stability. The contens of article is focused to design of computational model, that is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Computational model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part, while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further researc
Název v anglickém jazyce
Simulation of vehicle track dynamic loading
Popis výsledku anglicky
The paper describes possible design of the vehicle track computational model and basic testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by improvement of track vehiclecourse stability. The contens of article is focused to design of computational model, that is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Computational model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part, while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies the influence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further researc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineerings mechanics 2012
ISBN
978-80-86246-40-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
507-512
Název nakladatele
FSI VUT v Brně
Místo vydání
Svratka, Česká republika
Místo konání akce
Svratka, Česká republika
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—