Improvement of Track Vehicle Safety of Running
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00449772" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00449772 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60162694:G43__/11:00493995
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improvement of Track Vehicle Safety of Running
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes possible design of the vehicle track computational model and basic testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by improvement of track vehiclecourse stability. The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Computational model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part,while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies theinfluence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further research possibilities and potential are also presented.
Název v anglickém jazyce
Improvement of Track Vehicle Safety of Running
Popis výsledku anglicky
The paper describes possible design of the vehicle track computational model and basic testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by improvement of track vehiclecourse stability. The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Computational model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part,while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies theinfluence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further research possibilities and potential are also presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Researches in Computational Intelligence and Informational Security
ISBN
978-1-61804-049-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
55-59
Název nakladatele
Bina Nusantara University
Místo vydání
Jakarta
Místo konání akce
Jakarta, Island of Java, Indonesia
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—