Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improvement of Track Vehicle Safety of Running

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F11%3A00449772" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/11:00449772 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/11:00493995

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improvement of Track Vehicle Safety of Running

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes possible design of the vehicle track computational model and basic testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by improvement of track vehiclecourse stability. The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Computational model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part,while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies theinfluence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further research possibilities and potential are also presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Improvement of Track Vehicle Safety of Running

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes possible design of the vehicle track computational model and basic testing procedure of the track dynamic loading simulation. The proposed approach leads to an improvement of safety of running achieved by improvement of track vehiclecourse stability. The computational model is built for MSC. ADAMS, AVT computational simulating system. Computational model, which is intended for MSC computational system, is built from two basic parts. The first one is represented by geometrical part,while the second one by contact computational part of the model. The aim of the simulating calculation consist in determination of change influence of specific vehicle track constructive parameters on changes of examined qualities of the vehicle track link and changes of track vehicle course stability. The work quantifies theinfluence of changes of track preloading values on the demanded torque changes of driving sprocket. Further research possibilities and potential are also presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Computational Intelligence and Informational Security

  • ISBN

    978-1-61804-049-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    55-59

  • Název nakladatele

    Bina Nusantara University

  • Místo vydání

    Jakarta

  • Místo konání akce

    Jakarta, Island of Java, Indonesia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku