Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creation of models for calculation of coefficients of terrain passability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F15%3A00520748" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/15:00520748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11135-014-0072-1" target="_blank" >10.1007/s11135-014-0072-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creation of models for calculation of coefficients of terrain passability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The content of this article is a paper about a complex mathematical model of terrain passability which respects geographical and meteorological conditions in terrain and about its adaptation for calculation in the environment of geo-information systems (GIS). The model of terrain passability is based on measurable factors that characterize the natural environment, which is possible to calculate from the data saved in GIS databases. When calculating parameters for a complex model, it is necessary to consider data quality which influences the level of vagueness of the resulting calculations. To express this level of vagueness, a method of fuzzy functions was chosen and then it was applied when calculating the individual deceleration coefficients given bythe natural factors. The method of cost map was chosen for the final evaluation of possibilities of vehicles movement. The complete procedure was debugged in the environment of ArcGIS 10.

  • Název v anglickém jazyce

    Creation of models for calculation of coefficients of terrain passability

  • Popis výsledku anglicky

    The content of this article is a paper about a complex mathematical model of terrain passability which respects geographical and meteorological conditions in terrain and about its adaptation for calculation in the environment of geo-information systems (GIS). The model of terrain passability is based on measurable factors that characterize the natural environment, which is possible to calculate from the data saved in GIS databases. When calculating parameters for a complex model, it is necessary to consider data quality which influences the level of vagueness of the resulting calculations. To express this level of vagueness, a method of fuzzy functions was chosen and then it was applied when calculating the individual deceleration coefficients given bythe natural factors. The method of cost map was chosen for the final evaluation of possibilities of vehicles movement. The complete procedure was debugged in the environment of ArcGIS 10.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA205%2F09%2F1198" target="_blank" >GA205/09/1198: HODNOCENÍ SPOLEHLIVOSTI INTEGROVANÝCH DIGITÁLNÍCH PROSTOROVÝCH DAT</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quality & Quantity

  • ISSN

    0033-5177

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1679-1691

  • Kód UT WoS článku

    000355922200024

  • EID výsledku v databázi Scopus