Creation of models for calculation of coefficients of terrain passability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F15%3A00520748" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/15:00520748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11135-014-0072-1" target="_blank" >10.1007/s11135-014-0072-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creation of models for calculation of coefficients of terrain passability
Popis výsledku v původním jazyce
The content of this article is a paper about a complex mathematical model of terrain passability which respects geographical and meteorological conditions in terrain and about its adaptation for calculation in the environment of geo-information systems (GIS). The model of terrain passability is based on measurable factors that characterize the natural environment, which is possible to calculate from the data saved in GIS databases. When calculating parameters for a complex model, it is necessary to consider data quality which influences the level of vagueness of the resulting calculations. To express this level of vagueness, a method of fuzzy functions was chosen and then it was applied when calculating the individual deceleration coefficients given bythe natural factors. The method of cost map was chosen for the final evaluation of possibilities of vehicles movement. The complete procedure was debugged in the environment of ArcGIS 10.
Název v anglickém jazyce
Creation of models for calculation of coefficients of terrain passability
Popis výsledku anglicky
The content of this article is a paper about a complex mathematical model of terrain passability which respects geographical and meteorological conditions in terrain and about its adaptation for calculation in the environment of geo-information systems (GIS). The model of terrain passability is based on measurable factors that characterize the natural environment, which is possible to calculate from the data saved in GIS databases. When calculating parameters for a complex model, it is necessary to consider data quality which influences the level of vagueness of the resulting calculations. To express this level of vagueness, a method of fuzzy functions was chosen and then it was applied when calculating the individual deceleration coefficients given bythe natural factors. The method of cost map was chosen for the final evaluation of possibilities of vehicles movement. The complete procedure was debugged in the environment of ArcGIS 10.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA205%2F09%2F1198" target="_blank" >GA205/09/1198: HODNOCENÍ SPOLEHLIVOSTI INTEGROVANÝCH DIGITÁLNÍCH PROSTOROVÝCH DAT</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Quality & Quantity
ISSN
0033-5177
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1679-1691
Kód UT WoS článku
000355922200024
EID výsledku v databázi Scopus
—