Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Small Engine Inlet Distortion Testing Device

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F15%3A00531472" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/15:00531472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2015.7153691" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2015.7153691</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Small Engine Inlet Distortion Testing Device

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A project dealing with small gas turbine engine inlet total pressure distortion testing was solved at the University of Defence. Within this project a new device for creation and measurement of the total pressure inlet distortion was designed. In the early stage of the project there was a need of significant amount of testing for evaluation of newly designed device, foundation of measurement methodology, testing of basic distortion screen designs and their affects. In order to save expanses for the jet engine operation for these initial tests it was replaced by a model device drawing air through the engine inlet. This paper describes design of the measurement device, its initial tests and lessons learned from this development. Difficulties encountered with substitution of the jet engine by standalone compressor are also presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Small Engine Inlet Distortion Testing Device

  • Popis výsledku anglicky

    A project dealing with small gas turbine engine inlet total pressure distortion testing was solved at the University of Defence. Within this project a new device for creation and measurement of the total pressure inlet distortion was designed. In the early stage of the project there was a need of significant amount of testing for evaluation of newly designed device, foundation of measurement methodology, testing of basic distortion screen designs and their affects. In order to save expanses for the jet engine operation for these initial tests it was replaced by a model device drawing air through the engine inlet. This paper describes design of the measurement device, its initial tests and lessons learned from this development. Difficulties encountered with substitution of the jet engine by standalone compressor are also presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Military Technologies 2015

  • ISBN

    978-80-7231-976-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    455-460

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku