Small Engine Inlet Distortion Testing Device
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F15%3A00531472" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/15:00531472 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2015.7153691" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2015.7153691</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Small Engine Inlet Distortion Testing Device
Popis výsledku v původním jazyce
A project dealing with small gas turbine engine inlet total pressure distortion testing was solved at the University of Defence. Within this project a new device for creation and measurement of the total pressure inlet distortion was designed. In the early stage of the project there was a need of significant amount of testing for evaluation of newly designed device, foundation of measurement methodology, testing of basic distortion screen designs and their affects. In order to save expanses for the jet engine operation for these initial tests it was replaced by a model device drawing air through the engine inlet. This paper describes design of the measurement device, its initial tests and lessons learned from this development. Difficulties encountered with substitution of the jet engine by standalone compressor are also presented.
Název v anglickém jazyce
Small Engine Inlet Distortion Testing Device
Popis výsledku anglicky
A project dealing with small gas turbine engine inlet total pressure distortion testing was solved at the University of Defence. Within this project a new device for creation and measurement of the total pressure inlet distortion was designed. In the early stage of the project there was a need of significant amount of testing for evaluation of newly designed device, foundation of measurement methodology, testing of basic distortion screen designs and their affects. In order to save expanses for the jet engine operation for these initial tests it was replaced by a model device drawing air through the engine inlet. This paper describes design of the measurement device, its initial tests and lessons learned from this development. Difficulties encountered with substitution of the jet engine by standalone compressor are also presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Military Technologies 2015
ISBN
978-80-7231-976-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
455-460
Název nakladatele
University of Defence
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—