Possibilities of Hyperbolic Navigation during the Approach to Landing Phase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F16%3A00533001" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/16:00533001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2016.7778087" target="_blank" >10.1109/DASC.2016.7778087</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Hyperbolic Navigation during the Approach to Landing Phase
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at the analysis of possibilities of the implementation of the hyperbolic TDOA (Time Difference Of Arrival) based system intended for aircraft navigation during the approach to landing phase of flight. For this purpose, conventional systems like ILS, MLS, GNSS, etc. are used today. Requirements on hyperbolic system were determined based on accuracy of actually utilized systems. The possibility to achieve these requirements was verified by simulation for LKPD Pardubice airport. The final section describes the configuration of the system together with proposed coded signals, which are starting point for initial real experiments.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Hyperbolic Navigation during the Approach to Landing Phase
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at the analysis of possibilities of the implementation of the hyperbolic TDOA (Time Difference Of Arrival) based system intended for aircraft navigation during the approach to landing phase of flight. For this purpose, conventional systems like ILS, MLS, GNSS, etc. are used today. Requirements on hyperbolic system were determined based on accuracy of actually utilized systems. The possibility to achieve these requirements was verified by simulation for LKPD Pardubice airport. The final section describes the configuration of the system together with proposed coded signals, which are starting point for initial real experiments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Digital Avionics Systems Conference (DASC), 2016 IEEE/AIAA 35th
ISBN
978-150905600-2
ISSN
2155-7195
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
IEEE, USA
Místo konání akce
Sacramento, California, USA
Datum konání akce
25. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000390558400139