Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Aviation Simulation Technologies for Pilot Modelling and Flight Training Assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F17%3A00534314" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/17:00534314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aimt.unob.cz/articles/17_01/1179.pdf" target="_blank" >http://aimt.unob.cz/articles/17_01/1179.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3849/aimt.01179" target="_blank" >10.3849/aimt.01179</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Aviation Simulation Technologies for Pilot Modelling and Flight Training Assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper summarises many years of the results of the development and modelling of human behaviour while flying an aircraft, from a flight automation point of view. The introduction presents the challenges of describing and modelling human behaviour. Based on that knowledge, options for acquiring para meters for a pilot behaviour model are described. Then, analysis of pilot response is presented, acquired from many tests on two simulators (stationary and motion-platform). These experimental tests are pilot responses to a visual stimulus and also partially to motion stimulus - step change in flight altitude where the task of the pilot is to return the flight, as quickly as possible to the original flight altitude. Due to the vast amount of test data files - missions from each test - the authors rewrote the identification algorithms for batch data processing and utilised a Salamon supercomputer located at Technical University of Ostrava. In the first phase of implementation of the identification algorithms, the calculations were 4 times faster, and after rewriting the algorithms for parallel calculations, the authors expect the speed to increase more than 10 times.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Aviation Simulation Technologies for Pilot Modelling and Flight Training Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarises many years of the results of the development and modelling of human behaviour while flying an aircraft, from a flight automation point of view. The introduction presents the challenges of describing and modelling human behaviour. Based on that knowledge, options for acquiring para meters for a pilot behaviour model are described. Then, analysis of pilot response is presented, acquired from many tests on two simulators (stationary and motion-platform). These experimental tests are pilot responses to a visual stimulus and also partially to motion stimulus - step change in flight altitude where the task of the pilot is to return the flight, as quickly as possible to the original flight altitude. Due to the vast amount of test data files - missions from each test - the authors rewrote the identification algorithms for batch data processing and utilised a Salamon supercomputer located at Technical University of Ostrava. In the first phase of implementation of the identification algorithms, the calculations were 4 times faster, and after rewriting the algorithms for parallel calculations, the authors expect the speed to increase more than 10 times.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Military Technology

  • ISSN

    1802-2308

  • e-ISSN

    2533-4123

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    147-161

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85028724747