Analysis of Stress Distribution of Tracked Vehicle Torsion Bar
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00535620" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00535620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-I-dalis-2018-09-25.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-I-dalis-2018-09-25.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Stress Distribution of Tracked Vehicle Torsion Bar
Popis výsledku v původním jazyce
Torsion bars are the crucial elements of a vehicle suspension system. This paper demonstrates the analysis of the stress distribution of the torsion bar of a tracked vehicle. A virtual model of the tracked vehicle based on the Adams/ATV with modified suspension is used. The loads on road wheels of the suspension are obtained through dynamic analyses of the whole vehicle. Stress distribution of the torsion bar under dynamic loads is acquired by Adams Durability. The model can be used to optimize the characteristics of tracked vehicle suspension, detect hot spots in flexible bodies, and improve component design.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Stress Distribution of Tracked Vehicle Torsion Bar
Popis výsledku anglicky
Torsion bars are the crucial elements of a vehicle suspension system. This paper demonstrates the analysis of the stress distribution of the torsion bar of a tracked vehicle. A virtual model of the tracked vehicle based on the Adams/ATV with modified suspension is used. The loads on road wheels of the suspension are obtained through dynamic analyses of the whole vehicle. Stress distribution of the torsion bar under dynamic loads is acquired by Adams Durability. The model can be used to optimize the characteristics of tracked vehicle suspension, detect hot spots in flexible bodies, and improve component design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2018
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
140-144
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Trakai
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—