Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model for Investigating Characteristics of Tracked Vehicle Torsion Bar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537303" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://transportmeans.ktu.edu/proceedings-transport-means-2019-2/" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/proceedings-transport-means-2019-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model for Investigating Characteristics of Tracked Vehicle Torsion Bar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Suspension system of tracked vehicles is often fitted with torsion bars. Torsion bar is a key element of the vehicle suspension system. A lifetime of suspension depends primarily on the fatigue life of the torsion bar. An experimental test rig was built to obtain characteristics of the torsion bar. This paper developed a virtual model of the experimental setup for the torsional test of the torsion bar. The torsion bar was modelled as an FE part and dynamic simulation was performed using MSC Adams. The comparison showed no significant difference between simulation results and physical test results on the test rig. The model can be used to investigate the characteristics of the torsion bar and produce load time histories for further fatigue analysis programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Model for Investigating Characteristics of Tracked Vehicle Torsion Bar

  • Popis výsledku anglicky

    Suspension system of tracked vehicles is often fitted with torsion bars. Torsion bar is a key element of the vehicle suspension system. A lifetime of suspension depends primarily on the fatigue life of the torsion bar. An experimental test rig was built to obtain characteristics of the torsion bar. This paper developed a virtual model of the experimental setup for the torsional test of the torsion bar. The torsion bar was modelled as an FE part and dynamic simulation was performed using MSC Adams. The comparison showed no significant difference between simulation results and physical test results on the test rig. The model can be used to investigate the characteristics of the torsion bar and produce load time histories for further fatigue analysis programs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means 2019

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    441-445

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology,

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Palanga

  • Datum konání akce

    2. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku