Model for Investigating Characteristics of Tracked Vehicle Torsion Bar
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537303" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/proceedings-transport-means-2019-2/" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/proceedings-transport-means-2019-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model for Investigating Characteristics of Tracked Vehicle Torsion Bar
Popis výsledku v původním jazyce
Suspension system of tracked vehicles is often fitted with torsion bars. Torsion bar is a key element of the vehicle suspension system. A lifetime of suspension depends primarily on the fatigue life of the torsion bar. An experimental test rig was built to obtain characteristics of the torsion bar. This paper developed a virtual model of the experimental setup for the torsional test of the torsion bar. The torsion bar was modelled as an FE part and dynamic simulation was performed using MSC Adams. The comparison showed no significant difference between simulation results and physical test results on the test rig. The model can be used to investigate the characteristics of the torsion bar and produce load time histories for further fatigue analysis programs.
Název v anglickém jazyce
Model for Investigating Characteristics of Tracked Vehicle Torsion Bar
Popis výsledku anglicky
Suspension system of tracked vehicles is often fitted with torsion bars. Torsion bar is a key element of the vehicle suspension system. A lifetime of suspension depends primarily on the fatigue life of the torsion bar. An experimental test rig was built to obtain characteristics of the torsion bar. This paper developed a virtual model of the experimental setup for the torsional test of the torsion bar. The torsion bar was modelled as an FE part and dynamic simulation was performed using MSC Adams. The comparison showed no significant difference between simulation results and physical test results on the test rig. The model can be used to investigate the characteristics of the torsion bar and produce load time histories for further fatigue analysis programs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2019
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
441-445
Název nakladatele
Kaunas University of Technology,
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Palanga
Datum konání akce
2. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—