Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DME/DME/ADAHRS Positioning Using a Particle Filter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536117" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2018.8569810" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2018.8569810</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2018.8569810" target="_blank" >10.1109/DASC.2018.8569810</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DME/DME/ADAHRS Positioning Using a Particle Filter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Flight management system (function) plays an irreplaceable role in the current area of navigation, providing several modes of operation. The most commonly used mode is GPS (GNSS) only or integrated GPS (GNSS)/INS (AHRS) that provides the most accurate aircraft positioning information. Many national aviation authorities appreciate the positioning quality of GNSS, but they perceive the vulnerability of GNSS and the dependence on its operators. Therefore, other ways are still being sought to provide reliable air navigation services, especially to ensure PBN operation even in the most preferred airspace when GNSS fails. The second mode of operation, the DME/DME combination, plays and will play the most important role in the aircraft navigation. However, the increasing demands for accuracy, availability and integrity force us to develop new algorithms for position calculations. This paper deals with the issue of refining the DME/DME terrestrial navigation, using other independent flight data and their fusion via a particle filter. The simulation experiment consists of a real-time GPS position record from a helicopter flight as a reference. Data on slant distance to the available DME beacons are regularly simulated during every phase of the flight. The availability of the radio signal is determined by digital elevation model GTOPO30. The input signals to the particle filter are not only the DME signals but also the AHRS and ADC data. The results of the calculated DME/DME/ADAHRS navigation are compared to the GPS output.

  • Název v anglickém jazyce

    DME/DME/ADAHRS Positioning Using a Particle Filter

  • Popis výsledku anglicky

    Flight management system (function) plays an irreplaceable role in the current area of navigation, providing several modes of operation. The most commonly used mode is GPS (GNSS) only or integrated GPS (GNSS)/INS (AHRS) that provides the most accurate aircraft positioning information. Many national aviation authorities appreciate the positioning quality of GNSS, but they perceive the vulnerability of GNSS and the dependence on its operators. Therefore, other ways are still being sought to provide reliable air navigation services, especially to ensure PBN operation even in the most preferred airspace when GNSS fails. The second mode of operation, the DME/DME combination, plays and will play the most important role in the aircraft navigation. However, the increasing demands for accuracy, availability and integrity force us to develop new algorithms for position calculations. This paper deals with the issue of refining the DME/DME terrestrial navigation, using other independent flight data and their fusion via a particle filter. The simulation experiment consists of a real-time GPS position record from a helicopter flight as a reference. Data on slant distance to the available DME beacons are regularly simulated during every phase of the flight. The availability of the radio signal is determined by digital elevation model GTOPO30. The input signals to the particle filter are not only the DME signals but also the AHRS and ADC data. The results of the calculated DME/DME/ADAHRS navigation are compared to the GPS output.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 IEEE/AIAA 37TH DIGITAL AVIONICS SYSTEMS CONFERENCE (DASC)

  • ISBN

    978-1-5386-4112-5

  • ISSN

    2155-7195

  • e-ISSN

    2155-7209

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1011-1017

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    23. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000455217900128