Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of the calculation method on understanding the motion of the rigid body

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536526" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/MACKO2018INF" target="_blank" >https://library.iated.org/view/MACKO2018INF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.2568" target="_blank" >10.21125/iceri.2018.2568</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of the calculation method on understanding the motion of the rigid body

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper are shown the calculations of motion of the rigid body using high school mathematics and then the calculation of motion by means of a second order differential equation. The numerical method called the Runge-Kutta method was used to determine the results, i.e. the position of the rigid body in the coordinate system, as well as the velocity and acceleration of the rigid body. Different results of the calculation show the students errors that arose due to the calculation method used. The use of the differential equation is more difficult, but on the other hand it is taught to analytically think, because the use of numerical methods for calculating the second order differential equation means thorough preparation of the calculation procedure. Using a detailed calculation of rigid body motion, students learn to understand the complex motion as well as learn to apply mathematical methods to model rigid body motion. In the end, the two approaches that are used in teaching are compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the calculation method on understanding the motion of the rigid body

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper are shown the calculations of motion of the rigid body using high school mathematics and then the calculation of motion by means of a second order differential equation. The numerical method called the Runge-Kutta method was used to determine the results, i.e. the position of the rigid body in the coordinate system, as well as the velocity and acceleration of the rigid body. Different results of the calculation show the students errors that arose due to the calculation method used. The use of the differential equation is more difficult, but on the other hand it is taught to analytically think, because the use of numerical methods for calculating the second order differential equation means thorough preparation of the calculation procedure. Using a detailed calculation of rigid body motion, students learn to understand the complex motion as well as learn to apply mathematical methods to model rigid body motion. In the end, the two approaches that are used in teaching are compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-05948-5

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6671-6675

  • Název nakladatele

    International Academy of Technology, Education and Development

  • Místo vydání

    VALENICA, BURJASSOT

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    12. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568991701148