Air traffic controller workload environment - ATC communication aspect
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536551" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-II-A4-2018-09-25.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-II-A4-2018-09-25.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Air traffic controller workload environment - ATC communication aspect
Popis výsledku v původním jazyce
Workload inside the Air Traffic Controller (ATCO) environment consists of elements of several main areas, which cover all possible Air Traffic Control (ATC) activities. Aside from flight rules procedure tasks inside specific areas, Air Traffic flow structure and density; in particular ATC technology usage and the ATC Communications, are playing a very significant role. In order to continue in the ATCO Workload experimentation by the simulation testing with the CASS (Connective Autonomous Surveillance System), we are firstly obliged to describe precisely all elements which contribute to ATCO workload environment. The main outcome of this paper, dealing with ATCO workload, is to describe one of these elements inside the Workload area, which is the ATC Communication area.
Název v anglickém jazyce
Air traffic controller workload environment - ATC communication aspect
Popis výsledku anglicky
Workload inside the Air Traffic Controller (ATCO) environment consists of elements of several main areas, which cover all possible Air Traffic Control (ATC) activities. Aside from flight rules procedure tasks inside specific areas, Air Traffic flow structure and density; in particular ATC technology usage and the ATC Communications, are playing a very significant role. In order to continue in the ATCO Workload experimentation by the simulation testing with the CASS (Connective Autonomous Surveillance System), we are firstly obliged to describe precisely all elements which contribute to ATCO workload environment. The main outcome of this paper, dealing with ATCO workload, is to describe one of these elements inside the Workload area, which is the ATC Communication area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2018
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
903-908
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Trakai
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—