Determination of the Energy Performance of a Helicopter in a Hover
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536596" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/121" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/121</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-121" target="_blank" >10.21495/91-8-121</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of the Energy Performance of a Helicopter in a Hover
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the calculation and measurement of aerodynamic characteristics in the hover of a radio-controlled helicopter. After a brief introduction of the efficiency and adaptation conditions of the rotors, the article focuses on the determination of the power envelope and specific power of the helicopter propulsion unit. The main purpose is to familiarize the reader with the calculation of the energy intensity of the helicopter in the hover and its verification by laboratory measurement. The calculation is done by using the ideal propulsion theory and simplified blade element theory. The final discussion focuses on the determination of the energy performance of a helicopter in a hover.
Název v anglickém jazyce
Determination of the Energy Performance of a Helicopter in a Hover
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the calculation and measurement of aerodynamic characteristics in the hover of a radio-controlled helicopter. After a brief introduction of the efficiency and adaptation conditions of the rotors, the article focuses on the determination of the power envelope and specific power of the helicopter propulsion unit. The main purpose is to familiarize the reader with the calculation of the energy intensity of the helicopter in the hover and its verification by laboratory measurement. The calculation is done by using the ideal propulsion theory and simplified blade element theory. The final discussion focuses on the determination of the energy performance of a helicopter in a hover.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2018
ISBN
978-80-86246-88-8
ISSN
1805-8248
e-ISSN
1805-8256
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
121-124
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Cech Academy of Sciences
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000465489800030