Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of the Energy Performance of a Helicopter in a Hover

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00536596" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00536596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/121" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/121</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-121" target="_blank" >10.21495/91-8-121</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of the Energy Performance of a Helicopter in a Hover

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the calculation and measurement of aerodynamic characteristics in the hover of a radio-controlled helicopter. After a brief introduction of the efficiency and adaptation conditions of the rotors, the article focuses on the determination of the power envelope and specific power of the helicopter propulsion unit. The main purpose is to familiarize the reader with the calculation of the energy intensity of the helicopter in the hover and its verification by laboratory measurement. The calculation is done by using the ideal propulsion theory and simplified blade element theory. The final discussion focuses on the determination of the energy performance of a helicopter in a hover.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of the Energy Performance of a Helicopter in a Hover

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the calculation and measurement of aerodynamic characteristics in the hover of a radio-controlled helicopter. After a brief introduction of the efficiency and adaptation conditions of the rotors, the article focuses on the determination of the power envelope and specific power of the helicopter propulsion unit. The main purpose is to familiarize the reader with the calculation of the energy intensity of the helicopter in the hover and its verification by laboratory measurement. The calculation is done by using the ideal propulsion theory and simplified blade element theory. The final discussion focuses on the determination of the energy performance of a helicopter in a hover.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2018

  • ISBN

    978-80-86246-88-8

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

    1805-8256

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    121-124

  • Název nakladatele

    Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Cech Academy of Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    14. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000465489800030