Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace 3D tištěné konzoly letounu a její verifikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537220" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace 3D tištěné konzoly letounu a její verifikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek předkládá topologickou optimalizaci konzoly brzdícího štítu letounu typu L-39 za účelem redukce hmotnosti. Představn je model konzoly a její zatížení, dále napěťová analýza s využitím SW ANSYS Workbench a postup hmotnostní optimalizace spolu s tvarovou modifikací konzoly s cílem dosáhnout stejné napěťové a deformační charakteristiky jako původní konzola. Dosažená úspora hmotnosti je 32%. Článek obsahuje rovněž stabilitní analýzu. Následně je model optimalizované konzoly verifikován numericky v prostředí ANSYS Workbench i experimentálně na modelu konzoly vytrobené pomocí 3D tisku z náhradního materiálu PLA. Výsledky experiemntu odpovídají numerickému modelu na konzole z náhradního materiálu. Závěrem jsou uvedeny doporučení pro další řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    Airplane bracket optimization and verification

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the topology optimization of the air brake duralumin bracket used in the airplane structure of series L-39 in order to save the weight. Presented is the bracket model and the load, the stress-strain bracket analysis using ANSYS Workbench and the procedure of weight optimization including bracket shape modification meeting the stress-strain characteristics of the origin bracket. The saving weight obtained has the value 32%. Included is also buckling analysis. The model of optimized bracket is then verified both numerically using ANSYS Workbench and experimentally using 3D printed model made from substitute PLA material. The substitute bracket proved the numerically optimized model. Recommendations for further research are finally proposed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů