Theory of the Internal Combustion Engine Cycle with the Thermochemical Model of Combustion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537484" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2019.8870076" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2019.8870076</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MILTECHS.2019.8870076" target="_blank" >10.1109/MILTECHS.2019.8870076</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theory of the Internal Combustion Engine Cycle with the Thermochemical Model of Combustion
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the development of a thermochemical mathematical model describing the internal combustion engine cycle. The objective of the paper is to derive governing equations describing both compression-ignition and spark-ignition engine cycles that differ by boundary terms. The thermochemical model of combustion enables us to determine the in-cylinder burning gases composition during the entire cycle. Thus, we can obtain the exhaust gases composition and quantify the combustion efficiency. The presented mathematical model of engine cycle based on the thermochemical kinetics represents significant progress compared to an empirical-phenomenological approach.
Název v anglickém jazyce
Theory of the Internal Combustion Engine Cycle with the Thermochemical Model of Combustion
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the development of a thermochemical mathematical model describing the internal combustion engine cycle. The objective of the paper is to derive governing equations describing both compression-ignition and spark-ignition engine cycles that differ by boundary terms. The thermochemical model of combustion enables us to determine the in-cylinder burning gases composition during the entire cycle. Thus, we can obtain the exhaust gases composition and quantify the combustion efficiency. The presented mathematical model of engine cycle based on the thermochemical kinetics represents significant progress compared to an empirical-phenomenological approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
7th International Conference on Military Technologies - ICMT 2019
ISBN
978-172814593-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
8870076
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
30. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—