Preventive measures to gain optimal surface quality to mitigate the outcomes of runway excursions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F20%3A00556235" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/20:00556235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://en.ktu.lt/" target="_blank" >http://en.ktu.lt/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preventive measures to gain optimal surface quality to mitigate the outcomes of runway excursions
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the efficiency of regular measures of airport maintenance to gain optimal surface quality of unpaved areas to help to prevent the effects of runway excursions. The authors investigated the practical application of the theory of soil mechanics, specifically of the compactor efficiency at adjacent areas to paved surfaces. These are to come with the needs of safety, so to meet with two contradictory requirements. On one hand, the surface should provide sufficient bearing capacity to carry an aircraft without intolerable damage, and on the other hand, in contrast, it should ensure satisfactory drag to stop an aircraft within designated limits far from air traffic obstacles. The results from exhibited experiments are due to be applied as a base in the refinement of current methodology in airport maintenance practice.
Název v anglickém jazyce
Preventive measures to gain optimal surface quality to mitigate the outcomes of runway excursions
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the efficiency of regular measures of airport maintenance to gain optimal surface quality of unpaved areas to help to prevent the effects of runway excursions. The authors investigated the practical application of the theory of soil mechanics, specifically of the compactor efficiency at adjacent areas to paved surfaces. These are to come with the needs of safety, so to meet with two contradictory requirements. On one hand, the surface should provide sufficient bearing capacity to carry an aircraft without intolerable damage, and on the other hand, in contrast, it should ensure satisfactory drag to stop an aircraft within designated limits far from air traffic obstacles. The results from exhibited experiments are due to be applied as a base in the refinement of current methodology in airport maintenance practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means - Proceedings of the International Conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
295-300
Název nakladatele
Kauno Technologijos Universitetas
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Kaunas, the Republic of Lithuania
Datum konání akce
30. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—