Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýzy průchodnosti terénu - úvod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F20%3A00556858" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/20:00556858 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G42__/20:00556858

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vgo.army.cz/sites/vgo.army.cz/files/dokumenty/zakladni-stranka/vgo_2020_02.pdf" target="_blank" >https://vgo.army.cz/sites/vgo.army.cz/files/dokumenty/zakladni-stranka/vgo_2020_02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýzy průchodnosti terénu - úvod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mapy průchodnosti terénu vždy patřily k nejdůležitějším tematickým mapám, které sloužily pro podporu rozhodování ve vojenských operacích a tvořily nezbytnou součást geografické podpory vojsk. S rozvojem a nasazením výpočetní techniky a technologií geografických informačních systémů souvisí i nové metody modelování průchodnosti terénu vojenskou technikou založené na kalkulaci syntetického působení jednotlivých složek krajinné sféry na pohyb terénních vozidel. Koaliční NATO Reference Mobility Model nebo podobné národní modely průchodnosti jsou do značné míry výpočetně založeným souborem metodik, rovnic a algoritmů určených k předpovědi schopnosti vojenského vozidla pohybovat se ve volném terénu. Nejdůležitějším aspektem úspěchu těchto modelů je volba správné metodiky pro výpočet navigačních parametrů pro dané terénní vozidlo a odpovídající kvalita dostupných geografických dat. Cílem článku je analyzovat hlavní geografické faktory, které omezují schopnost vozidla překonávat různé typy terénu se zaměřením na orografické tvary zemského povrchu (sklony svahů), půdy, vodstvo, vegetaci, silnice, sídla a meteorologické faktory. Podrobnější analýza uvedených faktorů je uvedena v literatuře, na kterou článek odkazuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-country movement analysis - introduction

  • Popis výsledku anglicky

    Cross-country movement maps have always been one of the most important thematic maps, which served to support decision-making in military operations and formed an essential part of the geographical support of military troops. The development and deployment of computer technology and GIS technology is also related to new methods of modelling the Cross-country movement by military vehicles, based on the calculation of the synthetic effect of individual components of the landscape on the movement of off-road vehicles. The NATO Reference Mobility Model or similar national models are a computationally based set of methodologies, equations, and algorithms designed to predict a military vehicle’s ability to move in open terrain. The most important aspect of the success of these models is the choice of the correct methodology for calculating the navigation parameters for a given off-road vehicle and the corresponding quality of the available geographical data. The aim of the article is to analyse the main geographical factors that limit the vehicle’s ability to overcome different types of terrain with a focus on orographic shapes of the earth’s surface (slopes), soil, water, vegetation, roads, settlements and meteorological factors. A more detailed analysis of these factors is given in the literature to which the article refers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů