Measuring the quality of driving characteristics of a passenger car with passive shock absorbers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F24%3A00559084" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/24:00559084 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13420/23:43898087
Výsledek na webu
<a href="http://journalmt.com/pdfs/mft/2023/01/12.pdf" target="_blank" >http://journalmt.com/pdfs/mft/2023/01/12.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2023.023" target="_blank" >10.21062/mft.2023.023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring the quality of driving characteristics of a passenger car with passive shock absorbers
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the quality of the driving characteristics of a passenger car with passive shock absorbers depending on the tire pressure. The work was solved using experimental methods using the AHS test bench. The main goal of the work was to assess the vehicle suspension system using acceleration sensors and pressures between the wheel and the road using shock absorber test benches using the EUSAMA and CAP methodology. The results of the work demonstrated the possibilities of using the measurement of acceleration values in selected places in the vehicle. The obtained results were also verified for the possibilities of further development in the area of reducing the dynamic load when driving a passenger car on the road.
Název v anglickém jazyce
Measuring the quality of driving characteristics of a passenger car with passive shock absorbers
Popis výsledku anglicky
The article deals with the quality of the driving characteristics of a passenger car with passive shock absorbers depending on the tire pressure. The work was solved using experimental methods using the AHS test bench. The main goal of the work was to assess the vehicle suspension system using acceleration sensors and pressures between the wheel and the road using shock absorber test benches using the EUSAMA and CAP methodology. The results of the work demonstrated the possibilities of using the measurement of acceleration values in selected places in the vehicle. The obtained results were also verified for the possibilities of further development in the area of reducing the dynamic load when driving a passenger car on the road.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manufacturing Technology
ISSN
1213-2489
e-ISSN
2787-9402
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
118-126
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85158889918