Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístupy k modelování interakce pilot-letoun

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F24%3A00560513" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/24:00560513 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf" target="_blank" >https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístupy k modelování interakce pilot-letoun

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pilota v interakci s řízeným letounem lze na určitém stupni abstrakce modelovat pomocí standardní regulační smyčky. Tu lze následně využít pro popis jednotlivých komponent, tj. regulátoru (modelu chování pilota) a regulované soustavy (řízeného letu). Cílem tohoto příspěvku je ukázat a porovnat možnosti modelování chování pilota ve formě přenosové funkce a stavového regulátoru pří řízení podélného letu. Celý experiment využívá letecký simulátor, který zároveň slouží i jako zdroj dat pro možnost identifikace parametrů modelů jednotlivých komponent

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to modelling pilot-aircraft interaction

  • Popis výsledku anglicky

    Assuming a certain level of abstraction, a pilot–aircraft interaction can be modelled as a standard control loop. This structure can be then used to describe the individual components, i.e. controller (pilot behaviour model) and controlled element (controlled flight). This paper aims to present and compare the possibilities of modelling pilot behaviour during longitudinal flight control using the transfer function and state-space model. The experiment is based on employing a flight simulator also serving as a data source for identifying the parameters of the individual control loop components

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21. mezinárodní vědecké konference „Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2023

  • ISBN

    978-80-7582-274-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    61-71

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku