Přístupy k modelování interakce pilot-letoun
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F24%3A00560513" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/24:00560513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf" target="_blank" >https://lib.unob.cz/UNOB_CZ/FVT/K206/MDSPSL/Sborniky/MDSPSL2023_Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k modelování interakce pilot-letoun
Popis výsledku v původním jazyce
Pilota v interakci s řízeným letounem lze na určitém stupni abstrakce modelovat pomocí standardní regulační smyčky. Tu lze následně využít pro popis jednotlivých komponent, tj. regulátoru (modelu chování pilota) a regulované soustavy (řízeného letu). Cílem tohoto příspěvku je ukázat a porovnat možnosti modelování chování pilota ve formě přenosové funkce a stavového regulátoru pří řízení podélného letu. Celý experiment využívá letecký simulátor, který zároveň slouží i jako zdroj dat pro možnost identifikace parametrů modelů jednotlivých komponent
Název v anglickém jazyce
Approaches to modelling pilot-aircraft interaction
Popis výsledku anglicky
Assuming a certain level of abstraction, a pilot–aircraft interaction can be modelled as a standard control loop. This structure can be then used to describe the individual components, i.e. controller (pilot behaviour model) and controlled element (controlled flight). This paper aims to present and compare the possibilities of modelling pilot behaviour during longitudinal flight control using the transfer function and state-space model. The experiment is based on employing a flight simulator also serving as a data source for identifying the parameters of the individual control loop components
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21. mezinárodní vědecké konference „Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2023
ISBN
978-80-7582-274-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
61-71
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
18. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—