Application of Atomic Emission Spectrometry in Conjunction with a Linear Regression Model for Prediction Content Fe of Motor Oil in Combat Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F24%3A00560632" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/24:00560632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2023.P1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2023.P1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2023.P1" target="_blank" >10.5755/e01.2351-7034.2023.P1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of Atomic Emission Spectrometry in Conjunction with a Linear Regression Model for Prediction Content Fe of Motor Oil in Combat Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
During the operation of combat vehicles, maintenance and repair work, especially on the engine, is carried out on a regular basis. Under normal operating conditions, the content of abrasive particles in the engine oil changes continuously. The content of abrasive particles increases beyond the allowable limit, signalling abnormal engine operation. The determination of the content of abrasive particles through the analysis of engine lubricating oil, especially the iron element, helps evaluate the current technical condition of the engine. The objective of this paper is to use a linear regression model to predict the wear particle content of the iron element through the atomic emission spectrometry analysis method and at the same time evaluate the reliability of the linear regression model.
Název v anglickém jazyce
Application of Atomic Emission Spectrometry in Conjunction with a Linear Regression Model for Prediction Content Fe of Motor Oil in Combat Vehicles
Popis výsledku anglicky
During the operation of combat vehicles, maintenance and repair work, especially on the engine, is carried out on a regular basis. Under normal operating conditions, the content of abrasive particles in the engine oil changes continuously. The content of abrasive particles increases beyond the allowable limit, signalling abnormal engine operation. The determination of the content of abrasive particles through the analysis of engine lubricating oil, especially the iron element, helps evaluate the current technical condition of the engine. The objective of this paper is to use a linear regression model to predict the wear particle content of the iron element through the atomic emission spectrometry analysis method and at the same time evaluate the reliability of the linear regression model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2023
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
256-260
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Hybrid, Palanga, Republic of Lithuania
Datum konání akce
4. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—