Return to the Future: The Role of Visual Art in the Contemporary Jewish Museum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60459263%3A_____%2F14%3A%230000038" target="_blank" >RIV/60459263:_____/14:#0000038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://poj.peeters-leuven.be/content.php?url=article&id=3021382&journal_code=SR&download=yes" target="_blank" >http://poj.peeters-leuven.be/content.php?url=article&id=3021382&journal_code=SR&download=yes</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Return to the Future: The Role of Visual Art in the Contemporary Jewish Museum
Popis výsledku v původním jazyce
The essay Return to the Future: The Role of Visual Art in the Contemporary Jewish Museum is based on a paper presented in the conference Jewish Art in Context organized by the Goldstein-Goren Diaspora Research Center at Tel Aviv University in January 2008. It examines the place and role of visual art within the traditional environment of a Jewish museum whose collection is one of the largest in the Jewish Diaspora and whose permanent displays are set in unique sites of the historical district of Josefov(the former Jewish ghetto of Prague). It reflects upon the possibilities of employing visual art and culture as a powerful tool for new display strategies within which visuality becomes a key instrument for communication, learning, and triggering emotional experiences. The author draws largely upon her own curatorial practice, using one of the major contemporary art projects that the Jewish Museum in Prague has developed in the past two decades, ARK by Canadian artist Melissa Shiff, as
Název v anglickém jazyce
Return to the Future: The Role of Visual Art in the Contemporary Jewish Museum
Popis výsledku anglicky
The essay Return to the Future: The Role of Visual Art in the Contemporary Jewish Museum is based on a paper presented in the conference Jewish Art in Context organized by the Goldstein-Goren Diaspora Research Center at Tel Aviv University in January 2008. It examines the place and role of visual art within the traditional environment of a Jewish museum whose collection is one of the largest in the Jewish Diaspora and whose permanent displays are set in unique sites of the historical district of Josefov(the former Jewish ghetto of Prague). It reflects upon the possibilities of employing visual art and culture as a powerful tool for new display strategies within which visuality becomes a key instrument for communication, learning, and triggering emotional experiences. The author draws largely upon her own curatorial practice, using one of the major contemporary art projects that the Jewish Museum in Prague has developed in the past two decades, ARK by Canadian artist Melissa Shiff, as
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Rosenthaliana
ISSN
1781-7838
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
75-89
Kód UT WoS článku
000336882800007
EID výsledku v databázi Scopus
—