EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8712" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8712 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Při posuzování ekonomických aspektů vzdělání má problém určování jeho efektivnosti zásadní význam. Vzdělání plní v podstatě dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Efektivnost vzdělání je možno v nejobecnější rovině vymezit jako vztah mezi účinky vzdělání a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, formovaný s ohledem na rozsah a strukturu potřeb společnosti. Efektivnost vzdělání se formuluje jako vztah vstupu a výstupu, jež jsou shodné s celkovými náklady a s celkovýmúčinkem. Vyšší ekonomické efektivnosti je pak možno dosáhnout buď zvyšováním výstupu při v podstatě stejném vstupu nebo snižováním vstupu při zhruba stejném výstupu, dále zvyšováním výstupu při současném snižování vstupu a konečně dalšími kombinacemi. Při rozboru efektivnosti nákladů na vzdělání proto musíme posuzovat jeho kvalitu. Ta může vysvětlit proč se účinek vzdělání hodnotí v jednom případě kladně a ve druhém záporně.
Název v anglickém jazyce
EFFICIENCY OF EDUCATION AND PROBLEM OF ITS MEASURING
Popis výsledku anglicky
Determing of education efficiency is very important in examing of economic aspects of education. Education has two functions: economic funtion and social ? culture one. Education efficiency can be defined on general level as relation between education effects and means and effort connected with its achieving. The relation is formed according to level and structure of society necessities. Education efficiency is formulated as a relation between imput and output, that means between total costs and total effect. Higher economic efficiency could be achieved both by increasing in output if input is approximately the same and by decreasing in input if output is approximately the same. It also could be achived by increasing in output if input decreased contemporally and by next combinations. If we analyze costs efficiency of education we will have to examine its quality because the one can explain why education effect is evaluated positively in one case and negatively in other case.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství
ISBN
80-7040-690-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
0-0
Název nakladatele
Zemědělská fakulta, JU v Č. Budějovicích
Místo vydání
Tábor
Místo konání akce
Tábor
Datum konání akce
19. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—