Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8712" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při posuzování ekonomických aspektů vzdělání má problém určování jeho efektivnosti zásadní význam. Vzdělání plní v podstatě dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Efektivnost vzdělání je možno v nejobecnější rovině vymezit jako vztah mezi účinky vzdělání a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, formovaný s ohledem na rozsah a strukturu potřeb společnosti. Efektivnost vzdělání se formuluje jako vztah vstupu a výstupu, jež jsou shodné s celkovými náklady a s celkovýmúčinkem. Vyšší ekonomické efektivnosti je pak možno dosáhnout buď zvyšováním výstupu při v podstatě stejném vstupu nebo snižováním vstupu při zhruba stejném výstupu, dále zvyšováním výstupu při současném snižování vstupu a konečně dalšími kombinacemi. Při rozboru efektivnosti nákladů na vzdělání proto musíme posuzovat jeho kvalitu. Ta může vysvětlit proč se účinek vzdělání hodnotí v jednom případě kladně a ve druhém záporně.

  • Název v anglickém jazyce

    EFFICIENCY OF EDUCATION AND PROBLEM OF ITS MEASURING

  • Popis výsledku anglicky

    Determing of education efficiency is very important in examing of economic aspects of education. Education has two functions: economic funtion and social ? culture one. Education efficiency can be defined on general level as relation between education effects and means and effort connected with its achieving. The relation is formed according to level and structure of society necessities. Education efficiency is formulated as a relation between imput and output, that means between total costs and total effect. Higher economic efficiency could be achieved both by increasing in output if input is approximately the same and by decreasing in input if output is approximately the same. It also could be achived by increasing in output if input decreased contemporally and by next combinations. If we analyze costs efficiency of education we will have to examine its quality because the one can explain why education effect is evaluated positively in one case and negatively in other case.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství

  • ISBN

    80-7040-690-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    0-0

  • Název nakladatele

    Zemědělská fakulta, JU v Č. Budějovicích

  • Místo vydání

    Tábor

  • Místo konání akce

    Tábor

  • Datum konání akce

    19. 5. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku