Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika vyjadřování efektivnosti vzdělání na ekonomických univerzitách

Popis výsledku

Vzdělání plní ve společnosti dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Zkoumat ekonomickou efektivnost vzdělání znamená porovnávat účinek (užitek) ze vzdělání (výstup) s náklady spojenými se získáním tohoto vzdělání (vstup). U metody CMA se výstupy neměří, při CBA měříme hodnotové jednotky, u metody CEA naturální jednotky a při metodě CUA se výstupy měří ve formě užitečnosti.

Klíčová slova

Efficiencyeducationcostsutilityquality

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika vyjadřování efektivnosti vzdělání na ekonomických univerzitách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělání plní ve společnosti dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Zkoumat ekonomickou efektivnost vzdělání znamená porovnávat účinek (užitek) ze vzdělání (výstup) s náklady spojenými se získáním tohoto vzdělání (vstup). U metody CMA se výstupy neměří, při CBA měříme hodnotové jednotky, u metody CEA naturální jednotky a při metodě CUA se výstupy měří ve formě užitečnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific features of explaining of education efficiency on economic universities

  • Popis výsledku anglicky

    Education makes two basic functions in the society: economic function and sociocultural one. To analyze economic efficiency of education means to compare effect (utility) of education (output) with costs connected with gaining of this education (input).Outputs are not measured in CMA model, in CBA model are measured by value units, in CEA model are measured by natural units and in CUA model outputs are measured by utility form.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    80-213-1509-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    165

  • Strana od-do

    0-164

  • Název nakladatele

    ČZU v Praze, Provozně ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

AH - Ekonomie

Rok uplatnění

2006