Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalost jako objekt nebo proces

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A15329" target="_blank" >RIV/60460709:41110/06:15329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product and Process Approach to Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge management as well as knowledge engineering efforts may fall under one of two approaches: the product-centric and the process-centric. These two approaches are distinct in the sense that they imply different strategic focus in knowledge share in companies, in education, in the use of different software tools and different models in support of decision making. The ?product? approach implies that knowledge is an object, e.g. thing that can be identified, located and manipulated. This means thatknowledge is possible to capture, distribute, measure and manage. This approach mainly focuses on products and artefacts containing and representing knowledge. Usually, this means content of documents, their creation, storage and reuse in computer-basedcorporate memories. The product-centric approach is more likely to be followed by those companies with a business strategy based on standardized and mature products. The processes for developing and selling such products involve well-unde

  • Název v anglickém jazyce

    Product and Process Approach to Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge management as well as knowledge engineering efforts may fall under one of two approaches: the product-centric and the process-centric. These two approaches are distinct in the sense that they imply different strategic focus in knowledge share in companies, in education, in the use of different software tools and different models in support of decision making. The ?product? approach implies that knowledge is an object, e.g. thing that can be identified, located and manipulated. This means thatknowledge is possible to capture, distribute, measure and manage. This approach mainly focuses on products and artefacts containing and representing knowledge. Usually, this means content of documents, their creation, storage and reuse in computer-basedcorporate memories. The product-centric approach is more likely to be followed by those companies with a business strategy based on standardized and mature products. The processes for developing and selling such products involve well-unde

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborní prací z mezinárodní vědecké konference Agrární perspektivy XV

  • ISBN

    80-213-1531-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    610-620

  • Název nakladatele

    ČZU PEWF Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku