Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalosti vytvářejí naši budoucnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A16656" target="_blank" >RIV/60460709:41110/06:16656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge makes our future

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The spread of knowledge is changing the functional aspects of organisations and institutions. Knowledge, as an economic power, induces deep organisational changes in jobs, in production and delivery of products and services. Education and training are offundamental importance in preparing the way for a true ?Knowledge Society?. The spread of knowledge will also have impacts on the quality of life, most notably on employment, promotion of quality in work as well as in job-related health and safety issues. The processes emerging in connection with a ?Knowledge Society? also influence Higher Educational Institutions (HEI), placing them into a competitive and quickly changing environment wherein they have to apply new and more sophisticated methods of management. Although a HEI has many common features with any other enterprise, the processes of changes in these institutions differ substantially. Changes in enterprises are managed and controlled by professionals on the level of top and mi

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge makes our future

  • Popis výsledku anglicky

    The spread of knowledge is changing the functional aspects of organisations and institutions. Knowledge, as an economic power, induces deep organisational changes in jobs, in production and delivery of products and services. Education and training are offundamental importance in preparing the way for a true ?Knowledge Society?. The spread of knowledge will also have impacts on the quality of life, most notably on employment, promotion of quality in work as well as in job-related health and safety issues. The processes emerging in connection with a ?Knowledge Society? also influence Higher Educational Institutions (HEI), placing them into a competitive and quickly changing environment wherein they have to apply new and more sophisticated methods of management. Although a HEI has many common features with any other enterprise, the processes of changes in these institutions differ substantially. Changes in enterprises are managed and controlled by professionals on the level of top and mi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus