Kvalitativní stránka lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A18797" target="_blank" >RIV/60460709:41110/06:18797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalitativní stránka lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Teorie lidského kapitálu chápe vzdělání jako specifický výrobní faktor a také jako specifický druh kapitálu. Vedle ní se rozvíjely také alternativní pohledy na vzdělání, například teorie filtru. Ta zdůrazňuje především selektivní funkci vzdělání a zároveň představuje poněkud odlišný pohled na jevy zkoumané v rámci ekonomické analýzy vzdělání. S ní je souběžná teorie signálů, která se zaměřuje na informovanost účastníků trhu práce. Signální rovnováha má určité specifické rysy ve srovnání s běžnou tržní rovnováhou. Některé rovnovážné stavy jsou lepší nebo horší z hlediska Paretovy efektivnosti a také z hlediska většího nebo menšího rozdílu mezi soukromými a společenskými výnosy vzdělání.
Název v anglickém jazyce
Qualitative Side of Human Capital in Educational Process
Popis výsledku anglicky
Human capital theory views education as a specific production factor and also as a specific sort of capital. Beside this theory alternative concepts of education were developed, for example philtre theory which is interested in selective function of education and created diffeternt point of view of economic analysis phenomena in education. Screening theory is connected with it and is interested in information of labour market attendants and their deciding. Signal equilibrium has specific features compared with market equilibrium. Some equilibrium states are better or worse according to Pareto´s efficiency and according to greater or lower difference between private and common educational returns.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOLA 2006, Kvalita výchovy a vzdelavania
ISBN
80-227-2389-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
362-367
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
11. 5. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—