Teorie lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A44387" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:44387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Teorie lidského kapitálu chápe vzdělání jako specifický výrobní faktor a také jako specifický druh kapitálu. Rozvíjely se také další pohledy na vzdělání, například teorie filtru. Ta zdůrazňuje především selektivní funkci vzdělání a zároveň představuje poněkud odlišný pohled na jevy zkoumané v rámci ekonomické analýzy vzdělání. S ní je souběžná teorie signálů, která se zaměřuje na informovanost účastníků trhu práce. Signální rovnováha má určité specifické rysy ve srovnání s běžnou tržní rovnováhou. Některé rovnovážné stavy jsou lepší nebo horší z hlediska Paretovy efektivnosti a také z hlediska většího nebo menšího rozdílu mezi soukromými a společenskými výnosy vzdělání. Cílem článků je analyzovat, jak různé teoretické koncepce pojímají vzdělání.
Název v anglickém jazyce
Theory of Human Capital in the Educational Process
Popis výsledku anglicky
The human capital theory understands education as a specific production factor, and as a specific sort of capital as well. Other concepts of education were developed, e.g. the philtre theory, which deals with the selective function of education and introduces another point of view of economic analysis phenomena in education. The screening theory relates to it, dealing with information of labour market participants. The signal equilibrium has specific features in comparison to the market equilibrium. Some states of equilibrium are better or worse from the point of view of the Pareto´s efficiency and according to greater or lower difference between private and common educational returns. The aim of the paper is to analyse how various concepts comprehendthe education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u Magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—