Informační využití statistické analýzy dotazníkového šetření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A21887" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:21887 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační využití statistické analýzy dotazníkového šetření
Popis výsledku v původním jazyce
Pořizování dat formou dotazníku, ve kterém jsou zjišťovány názory reprezentativního výběrového souboru respondentů na nejrůznější oblasti lidské činnosti, je velmi častou formou získávání informací. Výsledky získané statistickou analýzou takových informací představují důležitý podpůrný nástroj, který využívají ke svému rozhodování manažeři firem a podnikatelé např. při průzkumu trhu a chování spotřebitelů. Komplexně se řešením těchto úkolů zabývá marketingový výzkum trhu zahrnující širokou škálu různýchaspektů od vymezení řešených úkolů a specifikaci potřebných informací přes způsoby získání dat a výběr metod jejich zpracování tak, aby bylo možné získané informace použít pro kvalifikované rozhodování, posouzení otázek reprezentativnosti a časové stability získaných výsledků. Omezujícími faktory tohoto výzkumu jsou finanční a časové limity, které je nutno promítnout do nákladů i časového harmonogramu pro řešení konkrétního průzkumu. Dotazníková šetření při marketingovém výzkumu
Název v anglickém jazyce
Informational utilization of a statistical analysis of questionnaire surveys
Popis výsledku anglicky
Surveys which use questionnaires as a tool for obtaining information from various areas of human activities are a frequent way how data is collected. Subsequent statistical analysis of such data can serve as an important support for company managers andeneterprisers in making strategical decisions. Market research is a special discipline which offers global approach and a wide spectrum of methods used for such purposes, starting from formulating of the objectives and specification of the information needed through methods of obtaining data and their analysis to drawing conclusions, evaluation of objectivity and stability of the results. Limiting factors of such research are time and financial resources, which are to be considered in advance during planning the survey. Statistical analysis of data from the questionnaire surveys in the market research supports decisions on the both sides, supply and demand: ?when and where to sell? and ?when and where to buy? the assessed product. It is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education. Proceedings of papers 2007.
ISBN
978-80-213-1649-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
57-63
Název nakladatele
Department of Systems Engineering, FEM, Czech University of Life Sciences in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—