Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Manažerské kompetence pro krizovou komunikaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F08%3A26372" target="_blank" >RIV/60460709:41110/08:26372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Management competences in crisis communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to identify differences in competences of a crisis manager and competences of a manager of a company that is not in the acute phase of crisis. Furthermore, the article focuses on the principles of crisis communication which isa part of crisis management in crises resulting in particular from breakdowns, disasters and in similar fast developing crises as well as procedural crises. The analyses of crisis communication carried out have revealed that its level and the efficiencyof implementation or non-implementation may positively or negatively impact the image and goodwill of a company as well as the public opinion which in turn reflects in the loyalty or disloyalty of customers, brand perception and also advertising and sales support. The article identifies and characterises frequent shortcomings in crisis communication, in particular with respect to the media and in connection therewith proposes steps to eliminate them. Companies should concentrate on preve

  • Název v anglickém jazyce

    Management competences in crisis communication

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to identify differences in competences of a crisis manager and competences of a manager of a company that is not in the acute phase of crisis. Furthermore, the article focuses on the principles of crisis communication which isa part of crisis management in crises resulting in particular from breakdowns, disasters and in similar fast developing crises as well as procedural crises. The analyses of crisis communication carried out have revealed that its level and the efficiencyof implementation or non-implementation may positively or negatively impact the image and goodwill of a company as well as the public opinion which in turn reflects in the loyalty or disloyalty of customers, brand perception and also advertising and sales support. The article identifies and characterises frequent shortcomings in crisis communication, in particular with respect to the media and in connection therewith proposes steps to eliminate them. Companies should concentrate on preve

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus