Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie diversifikace u malých a středních zemědělských podniků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F08%3A26728" target="_blank" >RIV/60460709:41110/08:26728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diversification strategy in small and medium size

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper derives from the working and publication activities from research project ?Chances of product diversification on behalf of improvement of competitive advantage in the small and middle-size farming business in the Czech Republic?. This paper deals with the critical success factors for successful diversification at the small and middle-size farming business. For the purpose effective implementation of the diversification have been identified the principal influences of this issue. Besides of that, we have tried to measure a diversification?s impact for an entrepreneurial profit in agricultural area. There is a definition of ?diversification? as new farmer?s activities for using profit opportunity. On the base of 50 unitsexploration has been made a hypothesis validation of the most often impulse for doing diversification. That is an effort to utilize more effectively the product factors of farming business. Further, there was a validation of the effective and efficiency diversif

  • Název v anglickém jazyce

    Diversification strategy in small and medium size

  • Popis výsledku anglicky

    The paper derives from the working and publication activities from research project ?Chances of product diversification on behalf of improvement of competitive advantage in the small and middle-size farming business in the Czech Republic?. This paper deals with the critical success factors for successful diversification at the small and middle-size farming business. For the purpose effective implementation of the diversification have been identified the principal influences of this issue. Besides of that, we have tried to measure a diversification?s impact for an entrepreneurial profit in agricultural area. There is a definition of ?diversification? as new farmer?s activities for using profit opportunity. On the base of 50 unitsexploration has been made a hypothesis validation of the most often impulse for doing diversification. That is an effort to utilize more effectively the product factors of farming business. Further, there was a validation of the effective and efficiency diversif

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QH71110" target="_blank" >QH71110: Možnosti využití diverzifikace pro posílení konkurenceschopnosti malých a středních zemědělských podniků v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus