Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EKONOMICKÝ POHLED NA ZAVEDENÍ ŠKOLNÉHO NA VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47777" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:47777 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EKONOMICKÝ POHLED NA ZAVEDENÍ ŠKOLNÉHO NA VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reforma terciárního vzdělávání zahrnuje otázku financování vysokého školství. Mezi odborníky ale stále neexistuje shoda, jak by změna financování měla vypadat. Většina se shoduje v názoru, že financování veřejných vysokých škol převážně z veřejných zdrojů (tak jak je nastaveno dnes) je neudržitelné. Problém nastává při diskusi o případné změně. Tento příspěvek se pokouší vysvětlit a rozebrat význam školného jako významného motivačního prvku jak na straně vysokých škol, tak zejména na straně studentů vysokých škol. S tím také souvisí pohled na třetí pilíř financování terciárního vzdělávání a pokus o jeho hodnocení. Mezi cíle článku patří i vysvětlení, že školné na veřejných vysokých školách není škodlivým elementem, ale nástrojem, který může zvýšit efektivitu celého systému.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ECONOMIC VIEW OF IMPLEMENTING OF TUITION AT PUBLIC UNIVERSITIES IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Reform of tertiary education includes the problem of financing university education. Amongst the specialists there is no consensus what the change in financing should look like. Most specialists agree that financing universities mostly from public sources is unacceptable. The problem arises in the discussion about the possible change. This article tries to analyze the importance of financing university education as a distinguished motivation on both the side of universities and on the side of universitystudents. This also includes the view of the third pillar of tertiary education ant the attempt at its evaluation. The aim of this article, also include the explanation that financing universities is not a harmful element, but an instrument that can increase the effectiveness of the whole system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media4u Magazine

  • ISSN

    1214-9187

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus